Zažít si ten úspěch

06. 09. 2016
Off

Jak zvednout tým

Při našich projektech se nás klienti často ptají, jak se správně nastavuje motivace zaměstnanců a týmů, kterým se zrovna nedaří. Za poslední 3 roky jsme viděli stovky týmů, lepších i horších, v mnoha korporacích. Snažíme se vždy do našich výzkumných projektů nominovat i manažery, kteří třeba za poslední období dokázali vytáhnout z bryndy nějaký průměrný tým. Tým, který díky nim začne být úspěšný a dosahovat dobrých prodejních výsledků. Hledáme společné jmenovatele: Co tito lidé museli udělat, aby se jim to povedlo? Kde je to manažerské kouzlo? Co musíte lidem říci, udělat, přenastavit, začít dělat jinak, či naopak přestat dělat, aby se tým zvedl či nastartoval k lepším výsledkům?

Dát zažít úspěch

Je až neuvěřitelné, jak jsou ta řešení jednoduchá a všechna mají jednoho společného jmenovatele – umožnit lidem zažít pocit úspěchu. Špatní manažeři dokážou ve chvíli, kdy se nedaří, podrobně analyzovat faktory neúspěchu a seznámit s nimi svůj tým. Dobří manažeři dokážou své lidi pochválit, když se daří, ale jen ti opravdu nejlepší dokážou pochválit své lidi ve chvíli, kdy se jim nedař. Tedy ve chvíli, kdy to potřebují nejvíce. O tom je přece employee experience. Všichni, kdo se někdy snažili něco prodat, vědí, že nejdůležitější na celém prodejním procesu není produkt. Je to vaše vlastní víra v to, že je to dobrý produkt, a vaše sebevědomí, že se prodej podaří. Ale hledejte sebevědomí ve chvíli, kdy se vám právě dvakrát nedaří!

Přidejte

Jeden z vynikajících manažerů nám kdysi řekl, jak motivuje své lidi v takových chvílích, a sice parafrází slavného Zátopkova motta: „Když už nemůžeš, tak přidej.“ Navolali jste si 8 schůzek a ani z jedné nebyl obchod? Příští týden si jich musíte navolat 12, 15, 20. A zvyšovat ten počet tak dlouho, než se vám začne dařit, než uskutečníte svůj první obchod. Než se chytnete a budete mít zase 80% úspěšnost ze svých standardních 8 schůzek. Takto jednoduchá je prý cesta k úspěchu. Ten člověk měl pod sebou desítky prodejců a měsíčně si jen on sám vydělával půl milionu korun – tak na tom asi něco bude.

Když jsme začínali před lety se svým podnikáním, šli jsme na jednu z prvních nabídkových prezentací. V pozici zaměstnance jsme jich předtím zažili stovky, ale teď to bylo něco jiného, bylo to osobní, bylo to za sebe. V tu chvíli nám jeden člověk, kterého si velmi vážíme, řekl. „Hele, hlavně s úsměvem a nebojte se dát najevo, že jste úspěšný, něco už máte za sebou. A žádná skromnost, s neúspěšnými lidmi se totiž nikdo nechce spojovat.“ Neúspěch je jako nakažlivá nemoc, úspěch je droga. Jakmile jste úspěšní, záříte a každý chce s vámi pracovat. Protože jen ten, kdo září, dokáže zapálit druhé.

Ti nejlepší manažeři to moc dobře vědí a ve chvílích, kdy se jejich lidem nedaří, dokážou pomoci tak, aby daný člověk pochopil, že je setsakramentsky dobrý. Vše ostatní už pak přijde samo. Tak až na vás přijde slabší chvilka, uvědomte si, jak jste dobří… a hlavně s úsměvem!