Většinu své profesní kariéry se věnuji hledání insights v oblasti motivace zákazníků a zaměstnanců. Tato cesta mě před lety přivedla k založení si naší vlastní firmy Motivate, specializující se zejména na výzkum v oblasti motivace zaměstnanců. Díky tomu jsem měl možnost povídat si již s několika tisíci zaměstnanci. Od řadových pracovníků, až po top management velkých korporací, a to mě asi nikdy nepřestane bavit. Měl jsem tak možnost poznat specifika nejrůznějších sektorů. Ať už se jedná o finanční sektor, IT, energetiku, foodretail či zdravotnictví. Na mé práci mě nejvíce baví hledání společného jmenovatele v motivaci lidí. Proč každé ráno vstávají do práce a pracují rádi pro svého zaměstnavatele, a ne někde jinde. Na základě takto získaných informací a dosavadních zkušenostech co jinde s úspěchem fungovalo, vím jak transformovat tyto poznatky v konkrétní kroky a řešení. Ty firmě pomohou v oblasti procesů, komunikace, odměňování, či efektivity a zároveň přinášejí zvýšení motivace a spokojenosti zaměstnanců. Protože jen motivovaní zaměstnanci mohou svému zaměstnavateli přinést dlouhodobý a udržitelný růst.
Během téměř 20 let strávených na poli reklamy jsem měl vzácnou možnost pracovat pro více než 30 značek. Tato zkušenost mi umožnila vidět obor reklamy a marketingové komunikace v celém jeho vývoji, se všemi pozitivy i negativy. Za tu dobu jsem měl štěstí pracovat na mnoha zajímavých projektech. Ať už se jednalo o vedení rebrandingu velkých značek, mergerů firemních kultur, repositioningů stávajicích brandů či zavádění úplně nových výrobků či celých kategorií na trh. Množství nejrůznějších značek a projektů mi dalo možnost porovnávat a hledat, co mají společného úspěšné značky a firmy. Čím se liší od těch méně úspěšných. Podle mého názoru se jedná hlavně o unikátní schopnost naslouchat a správně analyzovat potřeby klientů i svých zaměstnanců. Právě to mě před lety přivedlo do nového oboru interní a HR komunikace a k vytvoření metodologie a procesu Employer Brandingu. Nástroje pro zjištění insightů zaměstnanců a hledání cest pro zvýšení motivace zaměstnanců a zlepšení fungování firmy díky zlepšení firemní kultury.
Když jsem v roce 1993 kupoval se svými společníky tehdy zaniklou značku Multiservis, nikdo by nevěřil, že se z ní stane největší hráč na trhu splátkového prodeje. Když jsem v roce 1998 pro GE zakládal novou banku GE Capital na tehdy již rozděleném trhu, nikdo nevěřil, že se z ní stane 4. největší banka v ČR a druhý největší poskytovatel půjček… a já skončím jako první „Východoevropan“ ve vrcholovém managementu GE Capital ve Stamfordu. Když jsem v roce 2003 přebíral v Moskvě řízení tehdy nevelké Alfa Bank, ani já jsem netušil, že během pěti let vyroste 10x a stane se z ní největší soukromě vlastněná banka v Rusku, která bude mezinárodními medii vyhodnocena 3 roky po sobě nejlepší bankou v Rusku.Všechny tyto příběhy mají jedno společné – báječné lidi spojené vizí, touhou a společnými hodnotami. Na počátku byla víra v úspěch, provázená pozitivní energií, pracovitostí celého realizačního týmu, ale hlavně sdílená jasná vize kam jít a jak toho dosáhnout. Hlavním nástrojem na této cestě pak byla vždy změna firemní kultury, tak aby každý zaměstnanec v každé úrovní řízení věděl, chápal a hlavně věřil tomu, kam jdeme a jak… a aktivně se na tvorbě naší cesty podílel. A proto MOTIVATE…
Oblasti kvantitativního výzkumu a poradenství se věnuji od poloviny 90. let, tedy od dob studia sociologie na Fakultě sociálních věd UK. V té době jsem získával první zkušenosti jako analytik a konzultant při spolupráci s řadou společností z oblasti výzkumu trhu, PR a trainingu. V roce 1999 jsem působil na pozici Head of Research v reklamní agentuře MARK/BBDO. Od roku 2000 do roku 2006 jsem působil jako country manager mezinárodních výzkumných společností INRA a IPSOS, kde jsem měl možnost pracovat pro řadu předních společnosti působících na českém trhu (například Škoda Auto, P&G, Kraft, Danone, Wrigley či Komerční banka). V roce 2006 jsem se stal jedním se zakladatelů a ředitelem společnosti Empirica, která se věnuje marketingovému, mediálnímu, politickému a sociálnímu výzkumu. Na poli měření veřejné hodnoty (public value) a přípravy předvolebních výzkumů dlouhodobě spolupracuji jako externí konzultant s Českou televizí. Jsem členem sdružení ESOMAR.
Oblasti marketingového výzkumu a komunikace se věnuji celou svou profesní kariéru. Prvních 8 let jsem měla možnost poznat oblast marketingového výzkumu jak z pohledu velké mezinárodní výzkumné agentury, tak z pohledu největšího telekomunikačního operátora na trhu. Druhých 8 let jsem strávila ve dvou prestižních reklamních agenturách, abych si osvojila zkušenosti v plánování strategie komunikace a dennodenní péče o zajímavé značky v nejrůznějších segmentech. Osvojila jsem si díky tomu komplexní vhled do tématu získávání zákaznických insightů a následné práce s nimi při tvorbě komunikační strategie. Mnohokrát jsem zažila úskalí tohoto procesu od samého počátku až po finální realizaci reklamních kampaní. Proto vím, jak velmi důležité je v samém počátku správně pochopit reálné potřeby a motivaci zákazníka. A tomu se dále věnuji i ve společnosti Motivate.
HR Consulting and Data Analysis
Branislav Hunčík se věnuje organizačnímu rozvoji společností a zvyšování jejich výkonnosti. V minulosti působil v top managementu a představenstvech domácích i nadnárodních společností, kde zastřešoval efektivitu řízení, nastavování procesů a firemní kulturu. V současnosti se orientuje na tvorbu HR datové analýzy a firemní kultury ve firmách a řešení klasických HR témat prostřednictvím softwarových řešení (People analytics).