Podle čeho se rozhodují uchazeči při výběru zaměstnavatele?

Firmy se dnes předhánějí v aktivitách, jak přilákat potenciální uchazeče a jak udržet zaměstnance, na kterých jim záleží. Soutěží, kdo vymyslí hezčí zasedačku, zábavnější prostředí chill-outů či kdo si rozmazlí své lidi ještě většími benefity. Jsou ale tato tradiční cool témata opravdu tak důležitá pro atraktivitu vaší firmy na trhu práce? Co opravdu preferují potenciální řadoví zaměstnanci, kterých je ve firmě většina, při hledání svého budoucího zaměstnavatele? Podle čeho se nakonec opravdu rozhodují?

Podíváme-li se na nejdůležitější faktory, na prvních příčkách se pravidelně umísťují dva typické okruhy témat. První je spojen s výší platu a finančního ohodnocení, druhý okruh pak se slušným a férovým chováním. Jak přímého nadřízeného, tak firmy jako celku ke svým lidem. Až na chvostu se v ČR pak umístily motivátory, které firmy tak rády používají jako lákadla do svých náborových inzerátů, jako například „možnost kariérního růstu“ (33%) či „úroveň zaměstnaneckých benefitů (34%).

Data pocházejí z kvantitativního průzkumu Motivate, který jsme v letošním a minulém roce realizovali jak na českém, tak na slovenském trhu na vzorku 1.000 respondentů mezi řadovými pozicemi zaměstnanců. Potvrzuje se, co opakovaně vidíme v hloubkových rozhovorech se zaměstnanci – lidé jsou při volbě svého zaměstnavatele velmi pragmatičtí a věci, na které se firmy často soustředí a investují do nich nemalé prostředky i čas, jsou mnohdy velmi podružné a motivují většinou jen pár lidí v centrále firmy. Mnohdy hlavně ty, kteří je vymýšlejí… 🙂

Facebook
Twitter
LinkedIn
Instagram